Produktiv söndag

Hej hej! Är tilllbaka här nu. Veckan som gått har väl varit hyfsat bra, jag och två tjejer från klassen var på måttsund i måndags och åkte slalom. Resten av veckan har varit helt vanlig bara :) I fredags for jag in till stan med Lis, vi gick på några butiker innan vi gick till kh, vi var där ett tag och jag insåg också då att mina byxor hade spruckit men som tur var kunde jag byta till mina springtights. På eftermiddagen for jag även och tränade med henne. Igår köpte jag lite saker på gina innan jag for ut till stugan, åt massa fika och godis (som vanligt), åkte på en "snowboard" och sen vid fyra tog jag och bror hans skoter hem, vilket tog ungefär en timme. Sen på kvällen gick jag och Alva och kollade på en innebandy match. Idag har jag faktiskt hunnit med att göra ganska mycket, när jag hade ätit frukost dammsög jag rummet, sen for jag och tränade med Alva, vi sprang och tränade armar. Kom hem för någon timme sen och har precis ätit en laxpasta som jag gjort. Jag har också hunnit fixa allting för imorrn, känns skönt.

Far och dansar sen ikväll. @sofinordstrom på instagram

lite off

Hej hej! Jag känner att jag inte riktigt har ork eller tid till att blogga just nu, eller ett så intressant liv att blogga om så jag tar en liten paus men ränka med att jag kommer vara back on track nästa vecka eller kanske till och med tidigare.. Ha det bra hörrni!

Sick

Jag valde att stanna hemma idag eftersom att jag är förkyld. Gjorde avocadomackor till frukost och har bara plugat och kollat tv sen dess. Var lite innovativ och gjorde fil med havregryn banan och kakao till lunch, det blev faktiskt riktigt gott! Jag har precis kommit ut från duschen och ska snart fara till mormor och morfar för att ta hand om hundarna :)

redface...

Bokat!

För någon dag sen bokade jag och mamma en resa till Spanien och Fuerteventura Playitas! Det kommer att bli superskönt att få åka bort till sol och värme ett tag, vi åker i april alltså bara om lite mindre än två månader :)
Mer detaljer får ni närmare avresa :DDDDDDDDDDDDD

Söndagsångest...

..Nej faktiskt inte. Idag har det faktiskt varit en ovanligt normal dag jämfört med hur mina söndagar brukar se ut. Jag sov i stugan igår, vaknade kring sju av att mamma var ut med hundarna och sen gick jag upp och åt frukost, jag bestämde mig för att trotsa min förkylning och gick på en gudstjänst (för konfan). Enligt mormor skulle det vara en musikgudstjänst men när vi kommer dit så var det nattvard och en orkester som uppträdde, kul kul. Satt där i cirka två timmar och höll på att dö. Annars har jag och mamma dunkat sean banan i bilen och som vanligt ätit massor. For sen till mormor och pluggade lite för inlämningen som är till veckan (vet inte när vilket stressar mig lite) och åt middag. Hon gjorde biffar och jag slog rekord genom att trycka i mig tretton stycken! Tror att jag kommer stanna hemma imorrn, förkylningen tar död på mig.

Ha det bra!
bild från i fredags

Det härliga med stuga

• Det finns inte ett tecken på liv eftersom att vi har stuga längst ner mot vattnet
• På sommaren är det bara att gå en bit innan du är nere vid vattnet
• Solnedgångar och -uppgångar som är gudomligt fina
• Man kan ligga inne utan någon ursäkt
• Det finns alltid mat
• Man kan gå samma tur flera gånger om men man upptäcker alltid något nytt
• På morgonen är det bara att släppa ut hundarna, ingen behöver gå ut med dom
• Det är ofta regnbågar oftast två
• Rena drömstället för en fotograf

Ska det ske så ska det vara ordentligt...

God morgon!

Efter att vi hade varit och ätit på allstar igår for vi till min morbror och hans fru och käkade tårta. VI var där tills ungefär elva innan vi åkte hem, det var skitkallt i bilen vilket resulterade att jag världens förkylning idag, suck. Kunde inte ens prata eller andas när jag vaknade, dock är det lite bättre nu. Tog massor av olika grejs mot förkylning till frukost medan jag drack te och åt avocadomackor!!!! Ska snart fara in till stugan med mamma så ska vi plugga och sen kommer morbror, "moster" och kusin på middag.

Smink

Släkten ska ut och äta ikväll för att fira min bror, för första gången på ungefär ett år, har jag sminkat mig intresseklubben antecknar. I vanliga fall använder jag bara en concealer eller ögonbrynspenna. Idag har jag använt lite mer än det fast ändå inte använt foundation eller nå smink för ögonen. YEEY. Tänker fortsätta att inte ha smink eftersom att min hy mår bäst av det, tjaooo
inte från idag.

Happy birthday bro!

Idag fyller ingen mindre än min bror, Justin Bieber år... Skojja ba men min bror fyller faktiskt år, hela 18 år. Min älskade bror, vi bråkar hela tiden men när vi gör roliga saker tillsammans blir det oförglömliga minnen. Grattis världens bästa bror! <3

Björkliden

Hej hej!

Tog mig aldrig tid till att skriva ett inlägg igår så det fick bli nu. Resan till björkliden blev inte som vi hade hoppats...

Måndag: Det snöade och blåste som tusan, vilket gjorde att bara en av fyra liftar var öppna, dock öppnade två andra liftar på eftermiddagen vilket gjorde att vi åkte så mycket som möjligt då. Annars åt vi kakor och satt inne i stugan och mös. Pappas jobbarkompis kom förbi med sin familj på kvällen.

TIsdag: Lite bättre väder men fortfarande bara en lift öppen. Vi åkte i en backe som inte ar en backe vilket gjorde att alla ramlade hela tiden fast det var skitkul! På kvällen gick vi till en lanthandel och köpte lite godis och Pappa och Catharina gick över till pappas jobbarkompis och vi andra spelade spel och kollade tv.

Onsdag: Ännu sämre väder, det regnade och all snö försvann nästan, vi gjorde ett försök att ta oss ut i backen men man fastnade direkt. Vi gjorde som alla andra dagar, satt och mös i stugan. På kvällen kom återigen pappas jobbarkompis med hela sin familj men denna gång gick vi till själva hotellet (vi bodde i stuga) och köpte lite glass och så. Vi hann också med att fika två gånger.

Torsdag: Åkte vi hem (fortfarande dåligt väder), bilresan gick ändå ganska fort. Vi stannade i Kiruna och åt sen var det raka vägen hem.

p.g.a det dåliga vädret har jag inte ens tagit upp min kamera ur väskan men lite mobilbilder tog jag.

Snacks på vägen dit                                                    En bit av det stället där vi åkte mest